בלעדי: נאומו המלא של ראש ישיבת סלונים בכינוס גדולי ישראל • האזינו

דוד לזר 1 Comment on בלעדי: נאומו המלא של ראש ישיבת סלונים בכינוס גדולי ישראל • האזינו
16:40
30.04.24
איתי גדסי No Comments on סמוטריץ תוקף בחריפות: "השלכות העסקה יהיו הרות אסון"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אמש (שלישי) נערך בבני ברק כינוס בראשות גדולי ישראל ובהשתתפות מנהלי הסמינרים, בו הושמעו דברים נגד לימודי האקדמיה לנשים ולבנות.

הבוקר ב'מדברים אקטואליה' עם בצלאל קאהן ודוד חכם ב'קול חי' נחשפה הקלטה בלעדית מנאומו של ראש ישיבת סלונים הגר"מ ברזובסקי אמש בכינוס הרבנים.

בין דבריו אמר כי "יסוד היהדות היא האמונה, האמונה הזו הטהורה והבהירה שבלעדיה אין לאדם חלק בתורת משה, כשהולכים לאקדמיה אין אפשרות להישאר באמונה טהורה. כשהולכים למקום שהוא מסכן את האמונה – אין דבר יותר גרוע מזה".

עוד הוא הוסיף כי "אדם שפגום באמונה הוא 'גברא קטילא' ולא משנה מה הוא עוד עושה, ואת זה מפסידים באקדמיה".

"הדרך להצליח בחינוך הטהור מול כל הניסיונות הנוראים שיש בדור, אדם נמצא בעולם רק בכדי לעשות רצוננו יתברך, ואין דבר כזה שמי שהולכת לאקדמיה תישאר עם ההשקפה הטהורה, כל מה שעמלים שנים בסמינרים להשריש, הכל מפסידים בהליכה לאקדמיה, שמקררת את כל הרגש היהודי".

כאמור, את הכינוס יזמה 'ועדת החינוך' שפועלת בחסות מועצות גדולי התורה, והוא נערך במעונו של הגר"ח קנייבסקי, בהשתתפותו ובהשתתפות האדמו"ר מויז'ניץ.

הגראי"ל שטיינמן שיגר מכתב, בו נאמר: "כבר עוררנו בעבר על חומר הלימוד במקומות שאין רוח חכמים נוחה מהם, ואנו שבים ומעוררים שהמקום היחידי שאפשר וראוי לחנך בו בנות ישראל הוא במסגרות בית יעקב בלבד".

האזינו לדברים בחשיפה ראשונה:



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    בדיבורים לא נפתור כלום המצב רק יחמיר צריך לתפוס יוזמה ולהקים אקדמיה על תקן חרדי כמו שבנות לומדות אקוילנטי וזה הופך להיות בסדר אין סיבה שילמדו אקדמאי וכל המורות והמרצות יהיו חרדים… מה הבעיה בזה העיקר מנהלי הסמינרים יזמו עוד כינוס שלא יצא ממנו כלום